Katılımcı yönetim anlayışı doğrultusunda düzenlenen toplantıda, Manavgat’ın öncelikli ihtiyaçları, çözüm önerileri ve geleceğe yönelik hedefleri kapsamlı şekilde ele alındı. Kentin gelişimine yön verecek fikirlerin değerlendirildiği programda, farklı kesimlerin görüş ve önerileri ortak bir zeminde buluşturuldu.
SALONDA DEĞİL SAHADA
Zirvenin üçüncü etabının Halk Entegrasyonu olduğunu belirten Başkan Vekili Çiçek, "Bugün gerçekleştirdiğimiz bu buluşma ise, ikinci etap niteliğinde bir buluşma. Manavgat gönüllülerinin görüşlerini almak, katkılarını sürece dahil etmek ve ortak aklı güçlendirebilmek için bir araya geldik. Üçüncü etapta ise Halk Entegrasyonu sürecine geçeceğiz. Yani bu çalışma yalnızca toplantı salonlarında kalmayacak, Manavgat halkına açılacak." ifadelerini kullandı.
MANAVGAT’TA GURUR VERİCİ TABLO
Manavgatı’ın Türkiye için önemli bir kent olduğunu belirten Başkan Vekili Çiçek, "Manavgat sadece bizim için değil, Türkiye ekonomisi için de stratejik bir merkezdir. Bakanlık verilerine göre, Türkiye’de yabancıların yaptığı her 5 gecelemeden 1’i Manavgat’ta gerçekleşiyor. Bu gurur verici bir tablo olduğu kadar çok da büyük bir sorumluluk gerektiriyor. Altyapı demektir, ulaşım demektir, temizlik demektir, güvenlik, çevre yönetimi, kültür, kent estetiği, sosyal yaşam demektir." dedi.
“YOL HARİTASINA İHTİYACI VAR”
Turizm kadar tarımın da Manavgat için önemli bir ekonomik potansiyel olduğunu belirten Çiçek, "Tarımda da aynı sorumluluğu görmek zorundayız. Manavgat tarımı, klasik üretimin ötesine geçebilecek güçlü bir potansiyele sahip. Daha verimli, daha sürdürülebilir, daha katma değerli bir tarım yapısını birlikte kurmak zorundayız. Manavgat artık günübirlik kararlarla, parçalı projelerle birbirinden kopuk çalışmalarla yönetilmeyecek kadar büyümüş ve çeşitlendirilmiştir. Manavgat’ın artık ortak bir vizyona, ortak bir yol haritasına ve kurumsal bir hafızaya ihtiyacı vardır. İşte bu proje tam da bunun için başlatıldı. Bu çalışmayı bir dosya hazırlayıp rafa kaldırmak için yapmıyoruz. Manavgat belleğine kalıcı bir iz bırakmak için yapıyoruz. Çünkü şehirler yalnızca binalarla, yollarla, yatırımlarla büyümez. Şehirler ortak hedefi olduğunda daha iyi büyür. Ortak hafızası olduğunda güçlenir. Ortak sorumluluk duygusu olduğunda geleceğe güvenle yürür" ifadelerini kullanarak Manavgat’ta yaşayan her kesimin görüş bildirmesini ve bu sürecin gönüllü taşıyıcıları olmaları gerektiğini dile getirdi.